Madeni Yağların Ticari Kullanımı, Katkı Maddeleri, Test Metotları – 4: ACEA, ILSAC, DLD Sınıflandırmaları ve Viskozite Tanımı

Madeni Yağların Ticari Kullanımı, Katkı Maddeleri ve Test Metotları yazı dizimizin dördüncü yazısında, geçtiğimiz ayın devamı olarak ACEA (motor yağları), ILSAC (benzinli motor yağları), DLD (duty light diesel) sınıflandırmaları ile birlikte vizkozite kavramına giriş yapılmıştır. Sanayide kullanılan madeni yağların genel özellikleri, test metotları ve kullanılabilirlikleri hakkındaki bilgilerin ilk kısmını verdiğimiz serinin ilk yazısını Makina Bülten Ağustos 2020 sayısında bulabilirsiniz.

Motor Yağları ACEA Kalite Sınıflandırılması

Avrupa Otomobil İmalatçıları Birliği - ACEA (Association des Constructeurs Europèens d’Automobile), eski CCMC organizasyonuna ait sınıflamanın yerini alan yeni bir motor yağları kalite sınıflamasını 1996 yılında uygulamaya koydu. Bu sınıflamaya göre;

Benzinli motor yağları A, hafif dizel motor yağları B, ağır hizmet motor yağları ise E harfleri ile gösterilmiştir. Kasım 2004 tarihinde kalite sınıflaması tekrar düzenlenmiştir. Benzinli ve hafif hizmet dizel motor yağı sınıflamaları birleştirilerek A/B, özel filtre donanımlı benzinli ve hafif dizel motor yağlan C, ağır hizmet motor yağları ise E harfiyle gösterilmiştir.

A1/B1: Viskozitesini koruma özelliği CCMC G-4 ile CCMC PD -2 limitlerini aşan, yakıt ekonomisi sağlayan, düşük viskozite sınıfları için geçerli motor yağıdır.

A2/B2: Genelde CCMC G-4 ve CCMC PD-2 oksidasyon kararlılığı G-5’e eşdeğer, viskozitesini koruma özelliği gelişmiş konvansiyonel motor yağıdır.

A3: Yoğun kurum altında viskozite artışı kontrol edilen, düşük tüketimli yüksek performanslı motor yağıdır.

A3/B3/B4: A3/B3 ilave olarak direk enjeksiyonlu motorlar için revize edilmiş motor yağıdır.

A5/B5: Yüksek indirek ve direk enjeksiyon özelliğine sahip yakıt ekonomisi sağlayan motor yağıdır,

Yazının tamamını okumak için lütfen buraya tıklayınız.